Pacto das Alcaldías Europa comparte as conclusións do seu último webinar

venres, 21 Outubro, 2022 - 00:00

Como poden as cidades descarbonizar a loxística urbana a través de asociacións público-privadas? Como poden as cidades descarbonizar a loxística urbana a través de Asociacións Público-Privadas?

1. Introdución

A loxística xoga un papel esencial no sector do transporte, xa que “cada lugar de actividade require entregas, recolección e servizo”, e trae consigo desafíos como a conxestión, a contaminación do aire, as emisións de CO2, o ruído, a saúde e a seguridade, a resiliencia e os custos para o empresas e habitabilidade. Establecer modelos de cooperación entre os gobernos locais e rexionais e o sector empresarial a través do diálogo constante e a planificación conxunta é clave para xerar ideas e probar novos modelos que poidan descarbonizar o sector.

2. Escenario: (ALICE), Alianza para a Innovación Loxística a través da Colaboración en Europa e (POLIS), Rede de cidades e rexións europeas que cooperan para solucións de transporte innovadoras.

O escenario estivo a cargo de Yanying Li, (ALICE) e Ivo Cré, (POLIS), quen presentou a Guía para avanzar cara á loxística urbana cero emisións para 2030, útil para facer fronte á complexidade da descarbonización da Loxística Urbana. A Guía destaca 5 áreas principais de intervención, a saber: 1) Gobernanza e regulacións intelixentes, 2) Frota e enerxía limpa e alternativa 3) Operacións loxísticas 4) Adquisición e intercambio de datos orientados a un propósito 5) Compromiso do consumidor. Outros documentos útiles compartidos foron unha guía para integrar SUMP e SECAP (Sustainable Urban Mobility Planning -SUMP- and Sustainable Energy and Climate Action Plans -SECAPs-), unha guía para impulsar a descarbonización a través de zonas de cero emisións, así como un exemplo de planificación loxística ( Proxecto Surf ).

3. (CULT), Transporte e Loxística Urbana Colaborativa.

O segundo relatorio foi a de Alex Vanbreedam (Trivizor), que lanzou algo de luz sobre como o marco CULT está “a sincronizar” o fluxo de mercadorías de 13 grandes empresas que operan na cidade de Anveres (Bélxica) . Un “proxecto máis grande que a vida” (máis grande que os beneficios individuais dos actores involucrados) logrou reunir as entregas diarias dos competidores, incluídos Proximus e Telenet. Ao reducir a distancia total percorrida pola loxística nun 25 % e as emisións producidas nun 90 %, CULT crea beneficios para o municipio no seu conxunto a través dun efecto de consolidación na entrega de mercadorías.

4. (ULaaDS) , Loxística Urbana como Servizo Baixo Demanda, descarbonizando a entrega de última milla.

Ao "contenerizar" os produtos nun só lugar e usar bicicletas eléctricas de carga, o proxecto ULaaDS implementado en Bremen (Alemaña) está a executar entregas de última milla descarbonizadas. Karsten Hülsemann (ULaaDS) describiu como unha asociación público-privada financiada pola cidade e polo proxecto ULaaDS da UE Horizon2020 está a axudar á cidade para avanzar cara a entregas de última milla máis sostibles ao agregar microcentros en varios lugares. O desafío do proxecto agora é manter baixas as emisións da loxística urbana logrando a sustentabilidade económica a longo prazo do proxecto.

5. (LEAD), loxística de última milla adaptativa de baixas emisións.

Como parte do proxecto LEAD con outras 5 cidades, Madrid (España) está a potenciar a descarbonización da loxística urbana a través de xemelgos dixitais. Sergio Fernández Balaguer (EMT Madrid) explicou como, mediante a creación dun Centro de Consolidación Urbana no centro da cidade e a recompilación de datos nun repositorio de datos abertos, a cidade de Madrid logrou reducir un 12% o tempo de condución para a entrega e as emisións nun 12%. 33%. Os datos tamén son accesibles para todo o público, volvéndose relevantes para os investigadores e para unha maior optimización do proceso.

6. Conclusións principais:

· As entregas conxuntas de mercadorías (efecto consolidación) poden reducir os Km percorridos e as emisións no sector loxístico.

· É importante crear un marco de distribución dentro da cidade, onde o compromiso colaborativo e a gobernanza sexan temas clave a abordar.

· As colaboracións abertas entre o público e varias entidades privadas poden xerar maiores beneficios xerais para todas as partes interesadas, pero é necesario xerar confianza involucrando ás partes interesadas desde o principio.

· A adquisición e o intercambio de datos a través de repositorios de datos abertos pode ser útil para empresas e municipios para optimizar os procesos loxísticos.

Para acceder ás gravacións aquí.