Este estudo sobre a dimensión social do futuro sistema de transporte da UE traza os retos e oportunidades que expón a modernización do sistema aos diferentes grupos de usuarios do transporte en termos de asequibilidad, fiabilidade e accesibilidade.
Un dos principios dos dereitos sociais da Unión Europea é sitúar o transporte entre os servizos esenciais aos que toda persoa ten dereito a acceder (Principio 20). Este principio subliña que devanditos servizos deben ser de boa calidade e que o apoio ao acceso, previsto en termos xerais, estará dispoñible para os necesitados.
Os diferentes grupos de persoas teñen diferentes necesidades como usuarios do transporte, e é importante garantir que o sistema de transporte sexa inclusivo e estea dispoñible para todos. O estudo proporciona información valiosa sobre os desafíos aos que se enfrontan os diferentes grupos de usuarios e entre os diferentes Estados membros e presenta recomendacións sobre como abordalos.
As recomendacións orientadas á formulación de políticas agrúpanse en catro temas:
1. Mellorar a coordinación;
2. Construír coñecemento e evidencia;
3. Integrar a dimensión social ao revisar a práctica existente; e
4. Proporcionar recursos.
En xeral, o estudo destaca que, a pesar do crecente recoñecemento de que a equidade e a inclusión son importantes no contexto do transporte, deben tomarse medidas para garantir que a dimensión social do transporte desde a perspectiva dos usuarios forme unha dimensión integral do deseño, a implementación, a vixilancia e a avaliación de políticas e programas en todas as esferas políticas, económicas e sociais, de modo que os diferentes grupos de usuarios benefíciense por igual e non se perpetúe a desigualdade.