Europa celebra os 30 anos da Rede de protección Natura 2000 e do programa LIFE

venres, 25 Febreiro, 2022 - 00:00

Para conmemorar os 30 anos da rede Natura 2000 e do programa  LIFE, hoxe celébrase no Parlamento Europeo de Estrasburgo unha Conferencia Ministerial organizada conxuntamente pola Presidencia francesa da Unión Europea e a Comisión Europea. Os ministros da UE e o Comisario de Medio Ambiente, Océanos e Pesca,  Virginijus  Sinkevič ius, participarán nunha sesión ministerial organizada pola Presidencia francesa, na que se extraerán conclusións dos debates e adoptarase unha declaración conxunta.

A Conferencia comezou onte con debates sobre a  gobernanza, a eficiencia, a restauración e o financiamento da rede, así como sobre o papel do programa LIFE no éxito da súa xestión. O papel de Natura 2000 e do programa  LIFE na consecución do Pacto Verde Europeo foi outro dos temas clave de debate, con especial atención aos obxectivos da Estratexia de Biodiversidade da UE para 2030, que consisten en situar a biodiversidade na senda da recuperación para 2030, ampliando e xestionando eficazmente as zonas protexidas e intensificando a restauración da natureza.

A declaración de Estrasburgo, asinada hoxe polos ministros, subliña o compromiso de reforzar significativamente a aplicación e o cumprimento das Directivas sobre aves e hábitats e de apoiar os obxectivos da Estratexia da UE sobre a Biodiversidade para 2030. Apoia as accións para aumentar a integración da biodiversidade e pide unha reflexión sobre a oportunidade e a posible forma dun instrumento de financiamento dedicado á biodiversidade a nivel europeo. En vésperas da crucial reunión da COP 15 do Convenio sobre a Diversidade Biolóxica das Nacións Unidas, fai un chamamento ás partes e ás organizacións para que se unan a unha das principais coalicións mundiais (High Ambition Coalition for Nature and People ou a Global Coalition United for Biodiversity) que traballan para concienciar sobre a necesidade de protexer a biodiversidade e lembra o compromiso de basearse na rede Natura 2000 e garantir que todos os ecosistemas de Europa e do mundo estean restaurados, sexan  resilientes e estean suficientemente protexidos para 2050.

Na sesión de clausura, mostrarase a importante contribución do programa LIFE á xestión da rede Natura 2000 e á Estratexia de Biodiversidade mediante o lanzamento do Proxecto Integrado LIFE  Biodiv' Est. Este ambicioso proxecto e o  LIFE  Biodiversea de Finlandia son os dous Proxectos Integrados  LIFE centrados na natureza que se lanzarán este ano.