A diminución da subministración de gas e o papel dos municipios: Un Sprint de Aforro de Enerxía das Cidades para prepararse para o inverno

venres, 22 Xullo, 2022 - 00:00

A subida dos prezos da enerxía está estrujando os orzamentos das empresas e os fogares. En resposta, os alcaldes e as cidades de toda Europa están a embarcarse nunha campaña ascendente para aproveitar a solución máis inmediata e económica posible: o aforro de enerxía.

A Comisión Europea publicou onte o plan "Aforrar gas para un inverno seguro", unha estratexia para reducir a demanda de gas natural co fin de equilibrar o déficit de subministración procedente de Rusia no caso de que sigan diminuíndo as importacións ou se produza un corte total. O plan recomenda aos Estados membros que diminúan o seu consumo habitual de gas nun 15% mediante o aforro de enerxía nos edificios, a xeración de electricidade e as actividades industriais. Como parte do esforzo por reducir a dependencia fósil de Europa, a Comisión Europea recoñece o papel das cidades e os municipios na consecución da visión da independencia enerxética e refírese ao Sprint de Aforro Enerxético das Cidades como unha iniciativa importante para reducir a demanda no inverno e evitar interrupcións. A estratexia da Comisión Europea compleméntase cunha folla informativa sobre como as cidades poden reducir a dependencia do gas ruso, xunto con exemplos de municipios que están a actuar.

O Sprint de Aforro Enerxético das Cidades é unha campaña de sensibilización dos gobernos locais para animar aos municipios de toda Europa a evitar o consumo de enerxía e reducir a demanda, lanzada polo Pacto dos Alcaldes en cooperación coa Comisión Europea e o Comité das Rexións. O proxecto de sensibilización está apoiado por unha carta dirixida ás cidades polo Comisario Europeo de Enerxía, Kadri Simson, e polo apoio de varias cidades europeas que xa emprenderon accións, entre elas o alcalde de Varsovia, Rafał Trzaskowski, que realizou un vídeo para poñer en marcha a campaña. Como parte do proxecto, unha caixa de ferramentas ofrece suxerencias sobre medidas de aforro enerxético e exemplos de testemuños de cidades, para inspirar ás autoridades locais a tomar os asuntos nas súas mans.

O aforro de enerxía é a única opción limpa que pode salvar hoxe en día e que pode ser aplicada por todos, especialmente a nivel local. É unha importante mostra de solidariedade cos sufridos ucraínos e un imperativo social para aliviar os orzamentos dos fogares, as empresas e os municipios. O aumento das facturas e a guerra no noso continente puxeron de manifesto nosas necesidades enerxéticas e, sobre todo, a súa procedencia. Hai un ano, a subministración de enerxía era unha preocupación duns poucos, pero estamos na cúspide dun impacto ineludible en todas as partes da sociedade, incluídas as cidades. Os orzamentos locais xa están en apertos polo aumento dos servizos públicos. Os municipios están a tomar medidas agora, pero trátase dun esforzo de guerra que require todos os niveis de goberno.

Todas as cidades de Europa poden unirse ao Sprint.