Conclusións do seminario web "O transporte público como elemento crave para lograr cidades neutras en carbono e conectadas"

venres, 1 Xullo, 2022 - 00:00

Estes son algúns dos puntos de partida do noso seminario web do Pacto dos Alcaldes titulado "O transporte público como factor crave para lograr cidades neutras en carbono e conectadas", que tivo lugar o 23 de xuño de 2022. A Oficina do Pacto está a organizar unha serie de 5 seminarios web sobre as opcións políticas para reducir as emisións do sector do transporte, que comezou este 23 de xuño centrándose no transporte público.

O transporte é un dos sectores crave do Pacto dos Alcaldes para o Clima e a Enerxía - Europa, xa que representa o 14,5% das accións presentadas polos asinantes do Pacto (O Pacto en cifras ) e o 26% do total das emisións na IER (JRC, Avaliación do Pacto dos Alcaldes 2019 ). Por iso, o Pacto dos Alcaldes está a traballar cunha ampla gama de partes interesadas no ámbito do transporte sostible para apoiar aos asinantes para reducir as súas emisións do sector da mobilidade.

Lucie Petersen, da UITP, explicou a descarbonización do transporte público para alcanzar os obxectivos locais de neutralidade climática. A dixitalización, a asequibilidad, as tecnoloxías descarbonizadoras e a ampliación da oferta son algúns dos principais retos que dificultan o desenvolvemento dun mercado de autobuses limpos en Europa para descarbonizar os transportes públicos. Se se observa a situación actual do despregamento de autobuses eléctricos e de hidróxeno en Europa, obsérvase un aumento das vendas de autobuses eléctricos en 2021. En canto aos autobuses de hidróxeno con pila de combustible, aínda son considerados caros polas autoridades municipais, a pesar de que se están despregando cada vez máis nalgúns países como os Países Baixos, Alemaña e o Reino Unido.

A continuación, a sesión analizou os enfoques para aumentar o número de pasaxeiros do transporte público con dous exemplos locais. A cidade de Hamburgo (Alemaña), con 944 km de liñas de autobús e uns 600.000 pasaxeiros diarios, é pioneira no fomento do transporte público. Peter Lindlahr (hySOLUTIONS), explicou como unha combinación de investimentos en autobuses eléctricos e de hidróxeno, así como en infraestruturas de reposición eléctrica e de hidróxeno, fará que a cidade consiga unha frota de cero emisións para 2032. Dos 1.800 autobuses, 160 son eléctricos, e adquiriranse outros 470 e-buses para o verán de 2025.

En Kansas city (EE.UU.), a longa distancia dos roteiros, os maiores custos de capital dos autobuses eléctricos de batería e a falta de mecánicos na cadea de subministración, fan que os investimentos en autobuses de cero emisións sexan máis difíciles que no contexto europeo, como explica AJ Farris (Kansas City Area Transportation Authority).

A cota actual de autobuses híbridos e eléctricos é do 3%, e está previsto que aumente de aquí a 2027, en consonancia co novo plan de Acción Climática Rexional e o Plan de Protección e Resiliencia Climática da cidade. Para mellorar o transporte público e reducir as emisións, en marzo de 2020 Kansas City tamén puxo en marcha unha política de tarifa cero, que fai que o transporte público sexa gratuíto para todos os habitantes, e un servizo de roteiros flexibles, no que as tecnoloxías dixitais permiten aos cidadáns reservar roteiros a medida segundo as súas necesidades.

No segundo bloque da sesión, Holger Haubold, da Federación Europea de Ciclistas (ECF), lanzou algo de luz sobre a importancia dos sistemas de transporte integrados, por exemplo entre as bicicletas e os trens, que tamén se abordan no novo Regulamento de Dereitos dos Viaxeiros de Ferrocarril.Algunhas das estratexias presentadas no último informe da ECF "Cyclists Love Trains " son: ter espazos dedicados a bordo para as bicicletas, prazas de aparcamento reservadas nas estacións, canles de reserva para reservar billetes especiais e funcionalidades integradas para compartir bicicletas.

Tais Costa, de Citinova, Fortaleza (a cuarta cidade máis grande de Brasil), compartiu como a cidade está a investir moito para integrar as bicicletas no seu sistema de transporte público, tamén como medio para loitar contra a segregación especial e a pobreza do transporte. Con aparcamentos gratuítos para bicicletas durante todo o día en case todas as terminais de integración, un sistema de bicicletas públicas compartidas (Bicicletar) de uso gratuíto coa tarxeta de transporte, e un sistema de bicicletas compartidas de 14 horas pensado para satisfacer as necesidades dos grupos de baixos ingresos afastados da área central (Bicicleta integrada), a cidade de Fortaleza está a transformar radicalmente o seu sistema de transporte público para reducir o uso do coche.