SEMINARIO WEB CITIES TALK NATURE: Facer que as solucións baseadas na natureza funcionen para todos: evitar a xentrificación verde

venres, 27 Xaneiro, 2023 - 00:00

Xa sexan xardíns urbanos, novos parques, frontes de auga remodelados ou teitos verdes: as infraestruturas verdes e azuis brindan oportunidades recreativas, filtran contaminantes e contribúen á biodiversidade urbana.

Ao mesmo tempo, poden axudar a amortecer as consecuencias das ondas de calor e os eventos de fortes choivas. Por tanto, son sen dúbida unha alternativa no contexto do empeoramento da crise climática. A súa participación nas cidades debe aumentar drasticamente.

A renaturalización dunha cidade debe beneficiar a todos os residentes, en primeiro lugar aos barrios vulnerables. Desafortunadamente, pode ser o contrario. Hai máis duns poucos exemplos nos que os proxectos ecolóxicos contribuíron ao desprazamento dos residentes, a través do aumento dos alugueiros ou os impostos inflados á propiedade. En lugar de beneficiarse, as persoas tiveron que abandonar os seus fogares reforzando as desigualdades espaciais e sociais. Estes procesos coñécense como "xentrificación verde". Poden suceder intencionalmente, pero tamén involuntariamente e a pesar das mellores intencións de planificación. Un dos principais impulsores é a miúdo o sector inmobiliario impulsado polo mercado privado. Ao mesmo tempo, as cidades tenden a utilizar proxectos ecolóxicos para promocionarse como "cidades verdes", co fin de atraer turistas e investidores. Isto, á súa vez, pode favorecer novamente os procesos de desprazamento.

Que tan estendida está a xentrificación verde e que diferentes formas existen? Que poden facer os municipios para anticipar eses desenvolvementos e tomar medidas contra eles? Como poden os gobernos locais tratar cos investidores privados e cales son as limitacións das accións locais? E como poden as alianzas locais entre os gobernos locais e as súas comunidades previr ou reverter os procesos de xentrificación verde?

No noso sétimo seminario web CITIES TALK NATURE, discutiremos estas e outras preguntas baseadas no Informe GOLD VI sobre Camiños cara á Igualdade Urbana e Territorial recentemente publicado, desenvolto por Cidades e Gobernos Locais Unidos (CGLU) en asociación co consorcio de investigación Knowledge in Action for Urban Equality (KNOW).

Para máis información aquí.