Publicado o seminario web "En apoio das comunidades enerxéticas para cidades climáticamente neutras"

mércores, 27 Xullo, 2022 - 00:00

Estes son algúns dos resultados do seminario web organizado pola Oficina do Pacto das Alcaldías en Europa, que tivo lugar o 13 de xullo de 2022.

No seminario web presentáronse as oportunidades de asistencia técnica para as comunidades enerxéticas de tres iniciativas diferentes. Ademais, presentáronse dúas boas prácticas diferentes sobre como as comunidades enerxéticas poden axudar a mellorar a calidade de vida e apoiar ás cidades no seu camiño cara á neutralidade climática.

En primeiro lugar, Mariangela Luceri, da Oficina do Pacto dos Alcaldes de Europa, presentou o programa de asistencia técnica 2022-2023, aberto a todos os asinantes do Pacto dos Alcaldes de Europa en calquera fase do seu camiño cara á mitigación e a adaptación, cos obxectivos de comprender mellor todos os beneficios socioeconómicos que conleva unha estratexia enerxética máis orientada aos cidadáns, e coñecer mellor e acceder a estudos de casos replicables e outros recursos útiles para aplicar mellor as súas políticas e a súa estratexia de democracia enerxética, entre outros. O programa consiste na participación en tres talleres en liña para desenvolver un plan de cooperación entre a cidade e as organizacións da sociedade civil entre setembro de 2022 e xaneiro/febreiro de 2023.

A continuación, a sesión centrouse nos dous novos programas de asistencia técnica lanzados pola Comisión Europea para o apoio ás Comunidades Enerxéticas. Por unha banda, unha presentación de Elodie Bossio, de FEDARENE e en representación do Repositorio de Comunidades Enerxéticas, sobre como a iniciativa está a desenvolver un amplo desenvolvemento de capacidades e unha estratexia para proporcionar apoio a polo menos 150 comunidades, especificamente centrada nas comunidades urbanas. O programa ofrece apoio en cinco áreas diferentes: técnica, financeira, de promoción e desenvolvemento comunitario, de gobernanza e xurídica. A solicitude para este programa de asistencia técnica está actualmente aberta, pode atopala aquí.

Doutra banda, Eugenia Bonifazi, de Ricardo en representación de The Rural Community Advisory Hub. Esta iniciativa pretende acelerar o desenvolvemento de proxectos comunitarios de enerxía sostible nas zonas rurais europeas. O seu programa de asistencia técnica poñerase en marcha a principios de setembro para as Comunidades Enerxéticas por definición da Unión Europea, que se atopan en zonas rurais. Nesta fase piloto empezarase a traballar con tres ou catro comunidades como oportunidade para probar o material de aplicación.

Na segunda parte do seminario web presentáronse dúas boas prácticas diferentes sobre Comunidades Enerxéticas. En primeiro lugar, Søren Hermansen, da Academia da Enerxía de Samsoe, falou da mobilización das comunidades locais para a visión a longo prazo, e da súa plena integración cos cidadáns para construír unha comunidade sostible que involucre a todos, facendo de Samso (Dinamarca) unha illa completamente neutral desde o punto de vista climático.

Por último, Ivana Mlinarić, da cidade de Križevci (Croacia) fixo unha presentación sobre como integrar á comunidade enerxética na planificación da cidade, presentando os diferentes proxectos que a cidade desenvolveu, desde renovacións enerxéticas de edificios públicos ata estacións de carga para vehículos eléctricos, cun enfoque especial no Križevci Laboratoy of Innovation for Climate and Energy, e os seus plans futuros para o establecemento dun transporte público sostible, e moitos máis.

Podes ver a gravación do seminario web aquí.