O Pacto das Alcaldías analiza o seu Programa de Asistencia Técnica

mércores, 2 Marzo, 2022 - 00:00

Nove pequenos municipios de menos de 50.000 habitantes recibiron apoio a medida para a definición e o desenvolvemento de proxectos desde xullo do 2021 ata xaneiro de 2022 a través do programa de aprendizaxe entre pares de Asistencia Técnica do Pacto das Alcaldías - Europa.

Durante este tempo, tres días completos de talleres técnicos reuniron aos nove municipios con catro cidades expertas e expertos invitados para proporcionar asistencia a medida no desenvolvemento de proxectos relacionados coa renovación de edificios e a mobilidade baixa en carbono. As sesións desenvolvéronse en liña e combinaron presentacións con pequenos grupos de discusión e  retroalimentación.

O primeiro día dedicouse a explorar as necesidades dos participantes, a xeración de novas ideas e o alcance dos proxectos. Os participantes tiveron a oportunidade de explorar con expertos e cos seus compañeiros as seguintes preguntas: que problemas hai que resolver no meu municipio? Que se fixo xa e que se necesita? Por onde e como empezar? Os participantes realizaron unha actividade de xogo de roles para axudarse mutuamente a pensar no problema e definir claramente as súas necesidades.

Na segunda sesión, os participantes aprenderon a preparar a  gobernanza e a pensar de forma  holística nos seus proxectos municipais. A atención centrouse na participación das partes interesadas e na elaboración de modelos de negocio. Os participantes deseñaron un mapa de partes interesadas para o seu proxecto, identificando as relacións, as expectativas e os papeis que poden desempeñar as partes interesadas identificadas dentro do proxecto. Charlotte- Katerina  Lekkas, da Universidade de  St.  Gallen, introduciu algúns conceptos clave ao redor da modelización empresarial, destacando especialmente o triángulo do modelo de negocio e a necesidade de comprender a sustentabilidade económica dos proxectos e de diversificar as fontes de financiamento. A partir da presentación, os participantes aplicaron os coñecementos ao seu propio proxecto. Animouse aos municipios para reflexionar por adiantado sobre determinados apartados utilizando o documento guía de preparación de proxectos que se lles proporcionou. Prestouse especial atención a debater, xunto cos compañeiros e as cidades expertas, sobre a captación de valor, os aspectos do "por que" do modelo de negocio.

A terceira e última sesión dedicouse ao financiamento. Os municipios participantes tiveron a oportunidade de escoitar diferentes exemplos inspiradores de financiamento de cidades: aprender das experiencias sobre a obtención de fondos gobernamentais en Irlanda do Norte, a creación dunha cooperativa enerxética en Grecia e a creación de fondos rotatorios de aforro enerxético na República Checa e Portugal. A segunda parte da xornada dedicouse a recibir comentarios sobre o financiamento dos proxectos dos participantes. Cada un dos municipios participantes expuxo o seu proxecto en 5 minutos e recibiu asesoramento personalizado por parte de expertos en financiamento, concretamente de  Bankers  without  Boundaries,  Cartif e  Adelphi. Antes de pechar o programa, presentáronse o Instrumento da Cidade da UE e o proxecto  Prospect+, que representan opcións de seguimento para o financiamento dos proxectos desenvolvidos dentro do programa de Asistencia Técnica.

En resumo, participaron no Programa de Asistencia Técnica 9 municipios aprendices de 5 países da UE, 4 cidades expertas, 7 profesionais expertos invitados de organizacións público, privadas e sen ánimo de lucro e desenvolvéronse 9 conceptos de proxectos.