Líderes impulsan na COP27 a xestión forestal sostible

mércores, 16 Novembro, 2022 - 00:00

A Conferencia das Nacións Unidas sobre o Cambio Climático (COP27), celebrada en Sharm o Sheij, foi escenario de importantes avances en materia de xestión e conservación sostible dos bosques, co lanzamento da Alianza de Líderes polos Bosques e o Clima (Forest and Climate Leaders’ Partnership - FCLP), cuxo obxectivo é unir a acción dos gobernos, as empresas e os líderes comunitarios.

O obxectivo da Alianza é impulsar a acción para poñer en práctica o compromiso asumido por máis de 140 países na COP26 de Glasgow o ano pasado, que consistía en deter a perda de bosques e a degradación da terra para 2030, e converter así a ambición en resultados sobre o terreo.

Un informe crave publicado este ano por a Organización das Nacións Unidas para a Agricultura e a Alimentación (FAO), o Informe sobre a Situación dos Bosques do Mundo 2022, destaca a necesidade de intensificar a acción para liberar o potencial dos bosques na loita contra o cambio climático e a perda de biodiversidade.

Segundo este, só se se intensifican os esforzos para reducir a deforestación e impleméntanse outras actividades de mitigación no sector forestal, poderase alcanzar o obxectivo do Acordo de París de limitar o aumento da temperatura media mundial a 1,5 graos por encima dos niveis preindustriales.

Vinte e sete países, que representan máis do 60 % do PIB mundial e o 33 % dos bosques do mundo, xa se uniron á nova alianza e comprometéronse a liderar co exemplo unha ou varias das súas áreas de acción.

Entre elas atópanse a mobilización de fondos públicos e de doantes para apoiar a implementación, o apoio ás iniciativas dos pobos indíxenas e as comunidades locais, e o incentivo á conservación dos bosques de alta integridade.

"Esta alianza é unha oportunidade para implementar solucións que reduzan a deforestación, que aumenten a restauración dos bosques e que fortalezan os medios de vida das persoas que viven nas zonas forestais", dixo Gustavo Manrique Miranda, Ministro de Medio Ambiente e Auga de #Ecuador, país membro da Alianza.

A presidenta da Comisión Europea, Ursula von der Leyen, dixo en nome da Unión Europea: "Só con bosques sans podemos cumprir os nosos compromisos climáticos compartidos no marco do Acordo de París. E só con bosques intactos e cheos de vida podemos abordar a biodiversidade".

Garantir a responsabilidade

Os representantes dos gobernos reunidos na COP27 anunciaron que, dos 12 000 millóns de dólares comprometidos en Glasgow para protexer e restaurar os bosques durante o período 2021-2025, xa se gastaron 2 670 millóns de dólares, e que os doantes públicos e privados comprometeron outros 4 500 millóns de dólares desde a COP26.

Para garantir a rendición de contas, o FCLP celebrará reunións anuais e publicará un Informe de Progreso Global anual que incluirá avaliacións independentes dos avances mundiais cara ao obxectivo de 2030, así como os progresos realizados polo propio FCLP.

Un novo impulso para REDD+

Mentres tanto, os países en desenvolvemento están a tomar medidas concretas para protexer os bosques no marco do mecanismo de Redución de Emisións por Deforestación e Degradación dos Bosques (REDD+).

REDD+ proporciona un marco integral para a acción climática nos bosques, entre outras cousas proporcionando pagos baseados en resultados para a redución de emisións lograda no sector forestal. O renovado compromiso político e financeiro cara á acción climática forestal mostrado na COP27 está a crear un novo impulso para REDD+.

O marco de medición, notificación e verificación das emisións relacionadas cos bosques no marco de ONU Cambio Climático, incluído no Acordo de París, serve de guía para todas as medidas de mitigación no sector forestal, independentemente da fonte de financiamento baseado nos resultados.

Ao redor de 60 países en desenvolvemento xa están a levar a cabo actividades de REDD+, o que deu lugar a máis de nove giga toneladas de reducións de emisións verificadas.

Accede aquí para máis información sobre a iniciativa REDD+