Cidades recorren á natureza para contrarrestar os perigos ambientais

xoves, 24 Febreiro, 2022 - 00:00

As cidades foron durante moito tempo un lugar para os seres humanos á parte da natureza. Pero ese modelo empezou a cambiar. Os  planificadores urbanos danse conta cada vez máis de que, para defenderse dunha lista cada vez maior de ameazas ambientais, necesitan aproveitar o que se coñece como enfoques baseados no ecosistema.

Estas estratexias abarcan desde a plantación de árbores ata a creación de xardíns urbanos. O 23 de febreiro, os líderes  subnacionales exploraron os enfoques baseados nos ecosistemas no Cume de Cidades e Rexións da Asemblea das Nacións Unidas para o Medio Ambiente (UNEA).

Organizada polo Programa das Nacións Unidas para o Medio Ambiente (PNUMA), o cume mostrou como a natureza pode axudar ás cidades para reducir as emisións de gases de efecto invernadoiro, evitar a calor extrema, protexer a vida silvestre e filtrar a contaminación, todo iso creando postos de traballo e oportunidades económicas. Por exemplo, os datos do PNUMA indican que a simple plantación de árbores nas rúas das cidades daría a 77 millóns de persoas un respiro de 1° C nos días calorosos.

O  PNUMA apoia aos países e ás cidades na incorporación de enfoques baseados nos ecosistemas mediante o desenvolvemento de ferramentas de coñecemento e orientación política, como as Directrices Integradas para o Deseño de Barrios do  PNUMA.

Estas ferramentas teñen como obxectivo inspirar novas accións por parte dos gobernos nacionais e as autoridades municipais para mellorar os enfoques baseados nos ecosistemas nas cidades para facer fronte ás crises planetarias.

A Coalición  Cool, auspiciada polo PNUMA, está a apoiar accións sobre o terreo, traballando con cidades de todo o mundo para combater a calor extrema recorrendo á natureza, e a través do programa de impacto  UrbanShift, financiado polo  FMAM-7, para facer uso de enfoques integrados.

Ademais, o PNUMA participa en procesos políticos clave para poñer de relevo a importancia dos enfoques baseados nos ecosistemas nas cidades; algúns exemplos son o  G20, o Foro Urbano Mundial e a  UNEA.